|
|
Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej
Zarząd jest organem wspólnoty mieszkaniowej, kieruje sprawami wspólnoty i reprezentuje ją na zewnątrz oraz w stosunkach między wspólnotą, a poszczególnymi właścicielami lokali.
Zarząd składa się z osób fizycznych, wybranych spośród właścicieli lub spoza ich grona. Właściciele lokali mają obowiązek wybrać Zarząd we wspólnocie liczącej ponad 3 lokali (w mniejszych wspólnotach (do 3 lokali) nieruchomością zarządzają wszyscy właściciele). Gdy zarząd jest kilkuosobowy, oświadczenia woli za wspólnotę mieszkaniową składają przynajmniej dwaj jego członkowie. Zarząd lub poszczególni jego członkowie mogą być w każdej chwili uchwałą właścicieli lokali zawieszeni w czynnościach lub odwołani.
Zarząd wspólnoty mieszkaniowej obowiązany jest:
-dokonywać rozliczeń przez rachunek bankowy,
-składać właścicielom roczne sprawozdanie ze swojej działalności,
-zwoływać zebranie ogółu właścicieli co najmniej raz w roku
-prowadzić dla nieruchomości wspólnej, określoną przez wspólnotę mieszkaniową ewidencję pozaksięgową kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej,
-porządzić protokół przejęcia nieruchomości i jej dokumentacji technicznej w imieniu wspólnoty, -przechowywać dokumentację techniczną budynku oraz prowadzić i aktualizować spis właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej,
Sprawy z zakresu zwykłego zarządu nieruchomością wspólną Zarząd wspólnoty podejmuje samodzielnie. Do spraw przekraczających zarząd zwykły potrzebna jest zgoda i pełnomocnictwo właścicieli lokali, przyjęte w formie uchwały.
|
|
|
Aktualności
ZMIANA ADRESU SIEDZIBY SPÓŁKI
PRUDNICKIE TBS Sp. z.o.o. informuje, że uległ zmianie adres naszej firmy.
Zapraszamy Państwa do naszego biura zlokalizowanego w budynku przy ul. Mickiewicza Nr 7 w Prudniku
ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY
| |